200miljoen geregistreerde gebruikers en 70miljoen actieve gebruikers voor Tango app

Share the joy
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Tango app

Tango is een gratis berichtendienst zoals WhatsApp en Viber, bedrijven die recent werden verworven voor miljarden dollars.
Naast dat de gebruikers gratis videoberichten heen en weer kunnen verzenden, laat het hen ook toe om teksten, foto’s, games, content en muziekclips te versturen.
Eric Setton, technisch directeur en mede-oprichter van de Tango app, zegt dat 70 miljoen van de 200 miljoen geregistreerde gebruikers actief zijn elke maand.

 

Tango Me

TangoMe, opgericht in 2009, beschrijft zichzelf als “de toonaangevende alles-in-één-app voor de sociale netwerken”. Het biedt gebruikers gratis tekst, spraak- en video-chatten samen met gaming en, dankzij een samenwerking met Spotify, het delen van muziek.
Volgens de website van het bedrijf werkt Tango op iPhones, iPod touch, honderden Android-telefoons en Windows telefoontoestellen, maar ook tablets en pc’s en wordt het gebruikt door meer dan 145 miljoen mensen in 212 landen.
In december van 2013 lanceerde Tango haar autochtone advertentie-initiatief, de invoering van gesponsorde content in de gebruikersfeeds.

Naast de financiering heeft Tango ook aangekondigd dat het de 200 miljoen geregistreerde gebruikers heeft overschreden en dat is het dubbele van het aantal aanmeldingen, 100 miljoen, die zij vorig jaar in deze tijd hadden.

 

70 miljoen actieve gebruikers van Tango app

In een interview met TNW onthulde Tango’s mede-oprichter en technisch directeur Eric Setton dat de dienst 70 miljoen actieve gebruikers per maand heeft. De VS is de grootste markt met ongeveer 50 miljoen registraties,waardoor het ongeveer even groot is als WhatsApp, Kik en Snapchat. Setton zegt ook dat Tango bijzonder sterk is in West-Europa, het Midden-Oosten en in delen van Zuidoost-Azië, toch dat het bedrijf WhatsApp (450 miljoen actieve gebruikers), WeChat (355 miljoen actieve gebruikers), Viber (meer dan 100 miljoen actieve gebruikers) en lijn (300 miljoen geregistreerde gebruikers) wereldwijd volgt.

 

Tango en Alibaba

De deal met Alibaba is enorm belangrijk voor beide partijen: Tango krijgt de middelen om hun aanwerving en content-partnerships aan haar grotere rivalen op te jagen, terwijl Alibaba een belang krijgt in (en misschien een stap dichter brengt bij het bezitten van) een wereldwijde berichten-speler.

In tegenstelling tot veel van haar Amerikaanse rivalen, weerspiegelt Tango’s reeks van functies nauw die van Azië’s content-rijke berichten-applicaties zoals Line en WeChat. In plaats van vast te houden aan alleen de foto’s en tekstberichten, introduceerde Tango een spelletjesplatform vorig jaar, samen met Spotify, voor het delen van muziek en was daarmee ruim op tijd voordat het de industriestandaard werd. Die eigenschappen zorgen ervoor dat het precies het soort diensten levert waar het bij Alibaba zelf aan ontbreekt.

Getagd met , , , , ,
1 Reactie op “200miljoen geregistreerde gebruikers en 70miljoen actieve gebruikers voor Tango app
  1. RGO schreef:

    Tango Staat als social app nu al op de derde plaats van meeste downloads. Het ziet er naar uit dat dit toch wel eens een hit kan worden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*